Niche parfümok
(363)Niche parfümök: lenyűgöző illatok
A niche parfümök és illatok különösen merészek, alkalmanként szokatlanok, és kivétel nélkül mindig lenyűgöző minőségűek, tartósak, különlegesek. A legkreatívabb parfümkészítők, a legismertebb parfümgyártók a legjobb alapanyagokat és a legérdekesebb illatjegyeket használják fel, hogy olyan – addig soha nem ismert – egyedi illatokat kreáljanak, amelyek nem illeszkednek a mainstreambe: ezáltal rétegillatokká válnak. Mi a Douglasnál szeretnénk neked bemutatni ezt a különleges parfümvilágot, ezért egy helyre gyűjtöttük számodra a legizgalmasabb, leginnovatívabb, különleges niche illatokat az olyan parfümházaktól, mint a Tom Ford, Maison Margiela vagy az Atelier Cologne, Jo Malone és Armani. Fedezd fel a niche illatok világát!
Niche parfüm: aki nem akar megfelelni
A niche parfümök olyan lehengerlő, egyedi koncepcióillatok, melyek nem a tömegnek készültek, ezért mások: többek között abban is, hogy nem akarnak megfelelni. Sokan ezt a különleges megközelítést összekapcsolják azzal, hogy a niche parfüm luxus, elérhetetlen és drága, de ez nem feltétlenül igaz. Egyébként különös, hogy a parfümipar szinte kisajátította a szót: biztosan hallottál már niche parfümről, de niche fodrászatról vagy niche csokoládéról talán még nem.
Designer, niche, indi: különleges parfümök
A különböző parfümházak különböző (feltűnő és izgalmas elnevezésű) kategóriákba sorolják a mainstreamtől elrugaszkodó, azt maguk mögött hagyó parfümkollekciókat. A designer parfümök például a (nagyobb) luxuscégek, különösen a divatházak parfümjei, amelyek szinte minden áruházban, repülőtéren és parfümériában megtalálhatóak. Kifejlesztenek egy izgalmas parfümöt, és ha sikerrel járnak, végtelen számú variációt (úgynevezett „flanker”-t) készítenek belőle, továbbá tusfürdőt, testápolót, dezodort stb., hogy még több embernek szerezzenek örömet. A hírességek parfümjei olyan parfümök, melyek egy-egy sztár nevét viselik – mint például Beyoncé, Ariana Grande –, és tulajdonképpen akár nichenek is nevezhetjük, mert valószínűleg leginkább az elkötelezett rajongók kedvencei lesznek, számukra ez lesz a kihagyhatatlan illat. Az indie parfümök kisebb vagy egészen apró, majdnem ismeretlen márkák olyan parfümjei, ahol a tulajdonos egyben az „orr” vagy a parfümkészítő is. Az „indie” a „független” rövidítése. A niche pedig olyan parfümöket takar, amelyek a legnagyobb cégek legkülönösebb és minden esetben kiváló minőségű, gyakran exkluzív összetevőiből készülnek, de bárki számára elérhetőek.
Niche parfüm: jobb és drágább?
Különleges, hogy a niche-márkák gyakran „spórolnak” a csomagoláson, a dobozuk, az üveg formája és a megjelenése szinte nem is sejteti a benne rejlő rendkívül sok munkát, a különleges összetevőket, az egyedi – akár a testeden napközben is változó – illatot. Gyakori az is, hogy a niche márkák nem különösebben foglalkoznak a marketinggel: szinte neked kell megtalálnod őket (természetesen vannak kivételek: a Tom Fordról, Armaniról biztosan hallottál már), ugyanakkor a Zarkoperfume csábító, szexi vagy éppen érzéki, izgalmas és különleges, letisztult megjelenésű parfümjei még arra várnak, hogy felfedezd őket. Az, hogy nem költenek a külcsínre, lehetővé teszi számukra, hogy a lehető legizgalmasabb, különleges és nemes összetevőket használjanak. Kétségtelen, hogy a niche parfümök a magasabb árkategóriában találhatók. Ez főként annak köszönhető, hogy sokkal kisebb mennyiséget gyártanak, ami megnöveli a beszerzési és gyártási költségeiket. Amikor niche parfüm mellett döntünk, egy személyes és egyedi terméket vásárolunk, amelyet szeretettel és odaadással készítettek.
Niche parfümök a Douglasnál
A Zarkoperfume egy dán – molekuláris parfümöket gyártó – márka, ahol minden illat egy megismételhetetlennek, egyedinek és rendkívül összetettnek tűnő műalkotás. A Zarkoperfume Buddha Wood a melengető fák érzését és illatát kölcsönzi, az Oud Couture extravagáns és provokatív, a Cloud Collection még a környezeti hatásokra is reagál, nemes fás és fűszeres, feledhetetlen illat. A Tom Ford niche parfümök már-már ikonikusak. A Bitter Peach egyszerre sötéten érzéki, mégis mámorítóan gyümölcsös, a Lost Cherry a szantálfa, a vetiver és a cédrus simogató melegével kényeztet, a Rose Prick hipnotizáló illata gyorsan megmutatja magát, miközben az indonéz pacsuli fás fuvallatot ad a Chypré zamatának, hogy aztán megérkezhessenek a karamell és vanília addiktív jegyei. A Maison Margiela figyelemre méltó niche márka, mely REPLICA koncepciója ikonoklaszt illatokat állít össze: emlékbe zár egy-egy majdnem elfeledett illatot: a suhogó bőrkötéses könyvét, a nyugodt vasárnapokét. Armani is figyelemre méltó niche illatokat kreál, a Privé kollekciója néha egy spirituális út, máskor az ikonikus és hipnotikus pézsma jegyeivel kápráztat, megint máskor bemutatja számunkra Indiát. Merülj el a végletekig kidolgozott, ellenállhatatlan niche parfümök (illat)világában, és találd meg a személyes kedvencedet, és csapj le rá a Douglasnál!
Különleges parfümök – kivételesnek lenni minden pillanatban
Elege van azokból a parfümökből, amelyeket mindenki más is hord? Ha elhalad valaki mellett az utcán vagy a munkahelyén, hasonló illatjegyeket érez? Ha ki szeretne tűnni a tömegből, válasszon az exkluzív (niche) parfümök közül. Teljesen új és szokatlan illatkompozíciókat találhat, amelyek csábítóak, gyakran ellentmondásosak, de mindig hosszabb időre magukra irányítják a figyelmet. Így egészen különlegesnek érezheti magát, és garantáltan nem fog észrevétlen maradni.
Exkluzív parfümmárkák a Douglas kínálatában
Ha különleges parfümöket keres, a Douglas kínálata biztosan teljesíti az elvárásait. A niche parfümök gyártói közül elsősorban a dán Zarkoperfume márka érdemel figyelmet. Nem hétköznapi kompozíciói csábítóan mélyek és újítóak. Hasonlóan eredeti illatjegyeket találhat a Maison Margiela parfümház termékeiben. Mindegyik több, mint egy hagyományos illat. Nyári reggelekre emlékeztetnek, kandalló melletti meghitt pillanatokat idéznek, egy szabad délelőtt kortyolt kávé ízét hozzák vissza... A különleges parfümök olyan helyekre repítenek el bennünket, melyekhez legkellemesebb emlékeink és vágyaink kapcsolódnak. Mindezt különleges, nem tömegízlés szerint készült kompozícióikkal érik el. Általában már a flakonjaik is különlegesek. Jó példa erre a Giorgio Armani divatház termékcsaládja, amely kézzel faragott illatszeres üvegcsékre emlékeztető csomagolásban kapható. Egy ilyen megjelenésű parfümnek a használata is még élvezetesebb.